اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

ایسکیموها یخچال می خواهند..!

مدتی است مشغول بررسی ایده ای هستم با عنوان "ایسکیموها یخچال می خواهند..!" در زیر بخشی از بررسی ها را با هم مرور می کنیم.

تعریف بازاریابی نوین = هنر نفوذ بر ذهنیت ها ،جلب و تغییر آن می باشد که منتهی به انجام فرآیند خرید می شود.

مثلا روزی من تبلیغی را که شما به طرز ماهرانه در معرض دید قرار داده بودید را مشاهده می کنم یا می شنوم و به دلیل جالب بودن بیشتر

 در محتوای آن دقت می کنم و جلب آن می شوم ،شاید تا قبل از آن چنین نیازی به محصول مورد تبلیغ در خود احساس نکرده بودم و حالا

 احساس می کنم به آن نیاز دارم.شما توانسته اید با روش خودتان ذهنیت من را به تبلیغ جلب کنید حالا من تبدیل به مشتری شما شده ام.

به مسیر و فرآیندی که منجر به خرید گردیده است بازاریابی می گویند.

به شکل خلاصه می توان گفت بازاریابی ایجاد نیاز کاذب و مشتری سازی برای فروش محصول مورد نظر است و شیوه های مختلفی هم دارد.

مثال هایی که می توان به چشم در ایران مشاهده نمود عبارت است از:

-استفاده از خانوم های خوش سیما و خوش صحبت برای جلب مشتری 

-دادن اطلاعات غلط و یا اضافی (دروغ) برای فروش محصول

- بزرگ نمایی و اغراق با نیت فروش محصول و عدم رعایت انصاف و اخلاق در برابر مشتری

- فریب دادن مشتری به وسیله ظاهر سازی و ایجاد شکلی زیبا برای محصولات و .......

یکی از اساتید برجسته بازاریابی (marketing) اصطلاحی دارد و می گوید یک بازاریاب خوب باید بتواند یک یخچال را به یک

ایسکیمو بفروشد.




  • محمد محمدی نیاکی

نظرات  (۳)

ولی از پشت خیلی شبیه توئه ها موهاشم از همون جایی داره میریزه که موهای تو ریخته:)
نماهنگ هم متفاوت و خوب بود موسیقیش میخورد به کار. موسیقی با ریتم تند و حرکت تند عکسا.
در یک کلام ساده و بدون حرف گزافه که در این روزها فراوان است.
در ضمن سلام علیکم
این عکس خودتی؟ نه؟ اولش نفهمیدم انقدر طبیعی بود
پوستر قشنگی شده ماشالله
پاسخ:
سلام
نه عزیز دل نه خودمم نه کار منه
هر کچلی که دیدی که من نیستم
ما یه مشت سربازیم رو چطور دیدی؟؟
  • محمد محمدی نیاکی
  • سلام دوست گرامی که نظر خصوصی دادین
    خیلی متوجه منظور شما نشدم
    گویا باز هم مطلبی جلوتر را بدون ایجاد زمینه قبلی مطرح کردید.

    پاسخ:
    با سلام
    با توجه به اینکه ایمیل شما را هم خواندم ولی باز هم متوجه این مطلب شما نمی شوم
    ((البته فکر می کنم این معنا به مغز شیطان هم نرسه شاید به مغز شما ولی برسه! ))

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی