ایسکیموها یخچال می خواهند..!
- دوشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۰۸ ق.ظ
- ۳ نظر
مدتی است مشغول بررسی ایده ای هستم با عنوان "ایسکیموها یخچال می خواهند..!" در زیر بخشی از بررسی ها را با هم مرور می کنیم.
تعریف بازاریابی نوین = هنر نفوذ بر ذهنیت ها ،جلب و تغییر آن می باشد که منتهی به انجام فرآیند خرید می شود.
مثلا روزی من تبلیغی را که شما به طرز ماهرانه در معرض دید قرار داده بودید را مشاهده می کنم یا می شنوم و به دلیل جالب بودن بیشتر
در محتوای آن دقت می کنم و جلب آن می شوم ،شاید تا قبل از آن چنین نیازی به محصول مورد تبلیغ در خود احساس نکرده بودم و حالا
احساس می کنم به آن نیاز دارم.شما توانسته اید با روش خودتان ذهنیت من را به تبلیغ جلب کنید حالا من تبدیل به مشتری شما شده ام.
به مسیر و فرآیندی که منجر به خرید گردیده است بازاریابی می گویند.
به شکل خلاصه می توان گفت بازاریابی ایجاد نیاز کاذب و مشتری سازی برای فروش محصول مورد نظر است و شیوه های مختلفی هم دارد.
مثال هایی که می توان به چشم در ایران مشاهده نمود عبارت است از:
-استفاده از خانوم های خوش سیما و خوش صحبت برای جلب مشتری
-دادن اطلاعات غلط و یا اضافی (دروغ) برای فروش محصول
- بزرگ نمایی و اغراق با نیت فروش محصول و عدم رعایت انصاف و اخلاق در برابر مشتری
- فریب دادن مشتری به وسیله ظاهر سازی و ایجاد شکلی زیبا برای محصولات و .......
یکی از اساتید برجسته بازاریابی (marketing) اصطلاحی دارد و می گوید یک بازاریاب خوب باید بتواند یک یخچال را به یک
ایسکیمو بفروشد.
- ۹۳/۰۴/۱۶
نماهنگ هم متفاوت و خوب بود موسیقیش میخورد به کار. موسیقی با ریتم تند و حرکت تند عکسا.
در یک کلام ساده و بدون حرف گزافه که در این روزها فراوان است.
در ضمن سلام علیکم