اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

کوروساوا و استناد من به جمله ی او

آکیرا کوروساوا : یک فیلمنامه خوب را اگر به یک کارگردان خوب دهید می تواند به شما یک شاهکار تحویل دهد. همان فیلمنامه را اگر به یک کارگردان متوسط دهید می تواند فیلم قابل قبولی بسازد ولی اگر فیلمنامه بد باشد ، یک کارگردان فوق العاده هم نمی تواند فیلم خوبی بسازد.

بهترین و دقیق ترین جمله ای که راجع به بادیگارد ابراهیم حاتمی کیا می توان گفت همین جمله ی درخشان کوروساوا راجع به فیلم نامه است.

فیلمی که نه نیاز دراماتیک مشخصی دارد و نه قهرمان جدی که مخاطب دردش و بی تابیش را بفهمد . همه ی آن دیالوگ های زیبا هم تا زمانی که در فیلم با داستان شکل نگیرد نمی دهد دفاع از حیثیت نظام .


ای کاش فیلم نامه ی بادیگارد همانند کارگردانیش درست و حساب شده تر می بود و ما داستان و قهرمان جدی تری می داشتیم . ای کاش نیمه ی اول  ( 60 دقیقه ابتدایی) فیلم در داستان طور دیگری رقم می خورد تا زائد بودن بخش هایی  حوصله ی کسی را سر نبرد .  

با همه ی این ها با یک صحنه پایانی عالی و کارگردانی حساب شده طرف هستیم که حس و حال بوی پیراهن یوسف را می دهد.

پس براساس حرف درخشان کوروساوا و استناد من به جمله ی او بادیگارد یک فیلم کاملا متوسط است .

  • محمد محمدی نیاکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی