اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

اینجا مرکزِ دنیایِ من است...

در جمهوری اسلامی هر جا که قرار گرفتید آنجا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به شما متوجه است."امام خامنه ای"

شما ظرف دانش باشید

در قیامت اعمال را برابر آیه سوره اعراف ﴿وَ الْوَزْنُ یَوْمَئِذٍ الْحَقُّ﴾ با حق می‌سنجند، نه «و الوزن حقٌّ» نه اینکه وزنی هست،بلکه در ترازویی که یک کفّه وزن است و در یک کفّه موزون؛ در کفّۀ وزن حق و حقیقت قرار می‌گیرد و در کفّه موزون، عقاید، علوم ، اخلاق، حقوق و مطالب دیگر.

اگر وزن که حق است در کفّه‌ای قرار گرفت که این شخص اعمال حقیقی و علوم حقیقی داشت، نامه اعمال و ترازوی این شخص سنگین است ﴿مَن ثَقُلَتْ مَوَازِینُهُ ٭ هُوَ فِی عِیشَةٍ رَاضِیَةٍ﴾.

خداوند متعال در قرآن کریم فرمود: عده‌ای در قیامت نامۀ اعمالشان سنگین و وزین و عده‌ای سبک‌ می باشد ،چون اعمال صالح در آن نیست. ما برای اینکه بفهمیم نامه اعمال ما وزین است یا سبک و تهی‌مغز کاملاً راه دارد و آن بیان نورانی امام مجتبی(سلام الله علیه) است که فرمود: شما ظرف دانش باشید،چرا که ظرف بی‌مظروف سبک است، ظرفی که مظروف دارد وزین و سنگین است. انسان در خودش می‌تواند کاملاً احساس کند که ظرف جان او پر از دانش است یا سبک‎سار است.


  • محمد محمدی نیاکی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی